Sunday 29 November 2015

Recensie: Heb je mijn zusje gezien? Door Joke van Leeuwen (Nederlands)



Titel/Auteur: Heb je mijn zusje gezien? Door Joke Van Leeuwen
Jaar gepubliceerd: 2006 door Querido
Genre: Prentenboek, kinderboek
Hoe heb ik dit boek verkregen: bibliotheek
Waarom las ik dit boek: Ik heb dit boek gelezen omdat de vormgeving mij zeer aansprak
Rating: 2 van de 5 sterren

Een jongetje zoekt zijn grote zus. Achter iedere muur moet gezocht worden. Achter iedere muur komt weer een andere verrassing tevoorschijn. En zusje?

Review:
Het boek gaat over een jongetje die zijn zusje kwijt is. Waar is ze nu? Dat vraagt hij aan ieder persoon of dier die achter een muur zit. Telkens beschrijft hij beter en beter hoe ze eruit ziet, tot plotseling hij zijn zusje vind. 

Dit boek was niet heel dik of moeilijk. Het verhaal sprak mij wel aan. Vooral de vormgeving van het boek vond ik zeer leuk gevonden. De muren waren ook echt aparte bladen met daarop een muur en achter de muur zat dan een persoon of dier die aan de beschrijvingen van zijn zusje deels voldeed. De tekeningen zijn goed te volgen en vond ik leuk getekend. 


Dit prentenboek is aan te raden aan de jongste kinderen. Het is spannend hoe het jongetje in het boek zijn zusje nu vind, kleine kinderen vanaf een jaar of 3 tot 5 zullen zeker van het boek genieten! 

Ikzelf gaf het boek 2 van de 5 sterren, dit omdat ik gewoon al betere prentenboeken gelezen heb. Dat maakt dit boek niet minder dan anderen maar in zekere zin anders en voor een jonger publiek. 



No comments:

Post a Comment